Vilken bredbandsleverantör har bäst kundtjänst?

Det är viktigt att mötas av en trevlig och lösningsorienterad kundtjänst när du har problem med ditt bredband eller bara vill få svar på några enkla frågor är viktigt. Vilken kundtjänst som erbjuder bäst service varierar, men precis som i allt finns det en kundtjänst som gör det bättre än alla andra.

Tele2 är snabba

När du först kommer in på Tele2:s hemsida är det enkelt att se vart man ska klicka vidare för att komma till kundtjänst, under knappen ”Kontakta oss”. Här får du olika kontaktval och kan själv bestämma om du vill ringa, chatta, skicka ett mejl eller kontakta kundtjänst via Facebook.

Svarstiderna är bra och öppettiderna likaså. Tele2 har även, precis som Bahnhof, en lista som visar vilka när telefonkön är kortare.

Fördelar

Snabb återkoppling via mejl

Användarvänlig hemsida

Snabba svarstider

Nackdelar

Erbjuder bara support för mobila bredband – inte fasta bredbandslösningar

Com Hem har bra öppettider

Till skillnad från Tele2 behandlar kundtjänsten hos Com Hem även frågor kopplade till fast bredband. Det är enkelt att hitta kontaktuppgifterna på hemsidan – ett klick från startsidan är allt som behövs.

Genom att klicka dig vidare till ”Kundservice” kan du själv välja hur du vill kontakta kundtjänsten. Här hittar du också en frågor och svar-sektion där du kan ta reda på svaren själv. Går du till ”Drift & felsök” kan du se om det finns någon driftstörning och göra en egen felsökning.

Fördelar

Kundservicen har bra öppetider

Lättnavigerad hemsida

Snabb återkoppling via mejl

Nackdelar

Kundtjänstavdelningen för fakturafrågor är stängd under helger

Telia har en lättnavigerad hemsida

Tack vare sin enkla design är hemsidan lättnavigerad trots den stora mängd tjänster som Telia erbjuder. ”Support” och ”Kontakt” hittar du direkt på startvyn. Klickar du dig vidare in på ”Support” kan du både felanmäla och felsöka ditt bredband direkt på hemsidan. Klickar du dig i stället vidare till ”Kontakt” får du välja ämne för ärendet för att sedan få välja bland kontaktalternativen.

Fördelar

Lättnavigerad hemsida

Bra chattfunktion

Kötid och plats anges i telefonen

Nackdelar

Långa väntetider

Bredbandsbolaget har öppet ofta

Precis som sina konkurrenter ovan har också Bredbandsbolaget en hemsida som är lättnavigerad. Layouten är enkel och ”Kundservice” finns listad direkt på startsidan. Kontaktmöjligheterna nämns och de erbjuder sin service via telefon, mejl och Facebookchatt. Bredbandsbolagets kundtjänst är öppen samma tid dagligen och är snabba på att svara.

Fördelar

Öppet samma tid varje dag

Snabba på att svara i telefon

Smidig Facebookchatt

Lättnavigerad hemsida

Nackdelar

Facebookchatten är inte öppen under helger

Kötiden anges inte vid samtal till teknisk support